Allmänna villkor

Allmänna Villkor

När man ingår ett köp hos dekorama.se godkänner man nedanstående villkor
Payson Faktura

Paysonfaktura
”Om du väljer att betala med Paysonfaktura så tillkommer en avgift om 40 kr. Betalningsvillkor är 14 dagar och fakturan kommer att sändas separat från Payson med e-post till den e-postadress du anger.
För att betala mot Paysonfaktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet.”
Det går inte med ett företags id utan måste vara godkänd persons personnummer.
Vid ev Retur av köpt produkt med Paysonfakture, se returinformation

Priser
Alla våra priser är inklusive 25 procent moms. Vi reserverar oss för moms, avgifter, valutaförändringar eller liknande som står utanför vår kontroll.

Beställning
Alla beställningar från dekorama.se är bindande. Normalt får du en bekräftelse inom några minuter till den e-postadress du angivit vid ordertillfället.
Om din bekräftelse uteblir, om du ångrar din beställning eller har gjort något misstag i den – kontakta oss omgående på info@dekorama.se så att vi
kan avbryta beställningen, eller om ni helt enkelt vill lägga en helt ny order.
Observera att du måste ha fyllt 18 år eller ha målsmans medgivande för att kunna beställa från
dekorama.se och att vi har rätt att neka köp.
Vi sparar IP-nummer på alla beställningar och polisanmäler, undantagslöst köpförsök med falska eller stulna kort.

Betalning
Hos oss betalar du snabbt och säkert dina produkter med Visa, MasterCard eller EuroCard.
Kortbetalning är det billigaste alternativet för kund, där
dekorama.se inte tar ut några avgifter.
Vi erbjuder även Faktura via Payson faktura, smidigt och enkelt, dock tar Payson en avgift på 40kr för detta.
Vi använder den senaste tekniken för kontokortsbetalningar på Internet med hjälp av Payson.
Observera att du inte kan betala med Visa Electron och Visa + hos oss.
Sen har vi tagit bort postförskott under en tid, men om omständigheterna skulle kräva detta så går det bra att kontakta oss så ska vi självklart försöka hjälpa till på bästa sätt.

Garanti
Vi lämnar 1 års garanti mot fabrikationsfel på alla våra produkter.
Din faktura/kvitto gäller som garantibevis.
Observera att för att garantin ska vara giltig måste produkterna ha hanterats varsamt och inte ha utsatts för större påfrestningar än vad som är att betrakta som normalt.
Det finns ingen garanti för den som slarvar eller hanterar produkterna felaktigt, t.ex felaktiga installationer.
Tänk också på att om du förändrar din produkt på något sätt så gäller inte garantin.
Vid tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.
Att installera våra produkter rätt kommer helt på köparens ansvar.
Om dekorama.se har skött hela installationen så tar vi självklart också hela ansvaret.

Fraktkostnader
Fraktkostnad tillkommer på dom flesta försändelser och baseras på speditören / Postens avgifter.
Några utvalda produkter kan det vara gratis frakt på då dessa är så små och ryms i ett vadderat brev.
När du gör din beställning blir du alltid informerad om kostnaden i kassan.

Ångrat/Felaktigt köp/Leverans
Returnering vid ångrat köp av oanvända och oskadade varor godkännes inom 10 dagar från utskicksdatum.
Däremot måste dekorama.se få betalt för omkostnaderna för ett ångrat köp.
dekorama.se står EJ för frakt eller retur frakt vid ett ev avbrutet eller ångrat köp.
Kund som betalat sitt köp kontant och hämtat varan hos oss får hela köpesumman åter.
Kund som betalat köp med Payson/Visa/Faktura eller PayPal dras frakt samt 10% på den totala köpesumman.
Detta för att täcka våra kostnader till kreditbolag i samband med köp.
När varan är returnerad och testad av oss betalas pengarna tillbaka till angivet konto.
Om
dekorama.se skickat fel vara står vi alltid för returfraktkostnaderna.
Om
dekorama.se skulle godkänna en retur efter mer än 10 dagar ökar avdraget till 20% pga ökade returkostnader för oss.

Leveransinformation/säkerhet
Varorna skickas i normala fall dagen efter din beställning och tar mellan en till tre arbetsdagar för leverans.
Om vi inte kan leverera din beställning inom lovad leveranstid kommer vi att kontakta dig om ny leveranstid.
Vi skickar numera alltid med postens Kolli ID för att få spårbara paket, man kan också välja att få leverans med REK, detta gör att produkten ersätts av Posten vid ett eventuellt försvinnande, till ett värde av max 5000kr.

Om det blir några temporära förändringar på leveranstider meddelar vi detta på förstasidan.

Transportskador
Vi följer Postens regler för skadade gods. Eftersom Postens garanti inte gäller sju dagar efter leverans är det mycket viktigt att du iakttar följande: Om paketet är skadat när du hämtar ut det, ber vi er att omgående kontakta oss.
Vi packar och kontrollerar varorna väldigt noga innan vi skickar dem, det är väldigt ovanligt att det går sönder i frakten till dig, men om olyckan är framme måste vi vara snabba för att få ersättning av Posten.

Säkerhet
Vi arbetar för din säkerhet och lämnar därför aldrig ut personuppgifter eller e-postadresser.
För betelning använder vi den senaste tekniken för kontokortsbetelning.


Information om ångerrätt
”Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda
avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du skall kunna
nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av
ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.”


Information om pantsättning
”Vid betalning med Paysonfaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.”

Övrigt
Vi reserverar oss för eventuella skrivfel och tekniska förändringar .